אורפאוס ביפו 17

ב-21 לפברואר יתקיים בתיאטרון יפו העברי ערבי ב-20:30 ערב מיצגי שירה בהשתתפותם של המשוררת והשחקנית ריקי דסקל עם המוזיקאית נגה אשד, הפרפורמר והמוזיקאי דויד גורדון ופרפורמר הדראג אורי קרין. האמנים הללו יגישו מיצגים מקוריים ויצירתיים מאוד.

הבימאית מלכה מרין, המשוררת ריקי דסקל והמוזיקאית נגה אשד יעלו קטע מהמופע 'עוברות אורח'. ריקי דסקל היא שחקנית ומשוררת. ספר שיריה השישי 'כמות שהוא' ראה אור זה עתה בהוצאת 'עם עובד'. נֹגה אשד היא זמרת, מלחינה, מנחה שירת-רבים ומומחית לזמר העברי. מלכה מרין היא יוצרת תיאטרון עצמאית, במאית, מורה למשחק ולכתיבה דרמטית. עבודותיה האחרונות 'קולות' ו'הטפט הצהוב' מוצגות בתיאטרון הסימטה וזוכות לשבחים רבים.

riki-daskal-nogaהמשוררת ריקי דסקל והמוזיקאית נגה אשד - צילום: עזרא לוי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


'עוברות אורח' עוסק בשיבת המוני ישראלים לברלין כשבעים שנה אחרי שהתקבלה שם ההחלטה על הפיתרון הסופי. במיצג משולבים טקסטים של לאה גולדברג מתוך "מכתבים מנסיעה מדומה", שירים של ריקי דסקל ושירי זמר מתקופות שונות של העם היושב בציון, אותם שרה נגה אשד. שירים החודרים לטקסטים וצובעים אותם באירוניה, בצער, בכאב, ביופי, במוסיקה שאי אפשר לעמוד בפניה.

דוד גורדון הוא מוזיקאי ואמן פרפורמנס היוצר מופעים uri-krin2דוד גורדון
צילום: ואדים דיאמנט
אינטראקטיביים מבוססי טכנולוגיה שמשלבים מוסיקה, וידאו, טקסט ופרפורמנס. הוא מרצה ומפתח תכניות לימודים במקצועות המוסיקה במכללת "BPM" ובשנים 2008-2015 גם במכללת "הד" (הקריה האקדמית אונו). למופעיו דוד מתכנת ממשקים ממוחשבים ועושה שימוש בחיישני תנועה שבאמצעותם הוא מנגן באוויר על כלי נגינה וירטואליים .

יצירותיו מועלות בקביעות בפסטיבלים, אירועי תרבות ואולמות שונים בתל אביב לרבות: מרכז "סוזן דלל", "התיבה", "התיאטרון הערבי-עברי ביפו", "מוזיאון תל אביב", "המרכז לאמנות עכשווית", "לבונטין 7" ובסטודיו "צימר", בו הוא משמש כאוצר ומפיק פסטיבלים למוסיקה, וידאו ופרפורמנס.

גורדון יגיש מיצג הנקרא "Walk on the wild side" - מיצג מולטימדיה אינטראקטיבי המשלב טקסט, סאונד, וידאו, אינטרנט וחיישני תנועה ומביא תרגום חופשי לשיר של לו ריד שהמיצג נקרא בשמו. "התרגום" מתיק את הדמויות והסיפורים המובאים בשיר אל המקומי. הוא מוציא את הצופה למעיין "סיור מודרך" בשולי החברה הישראלית על כל גווניה. פס הקול והדימויים המוקרנים במייצג מנוגנים באוויר, באמצעות תנועות הגוף במרחב ובעזרת חיישן תנועה (מצלמת קינקט).

אוּרִי קָרִין הוא אמן מילים ופרפורמר דראג uri-krin1אוּרִי קָרִין
צילום: ליעד לקריץ
הקוראת לעצמה חוֹלֶקֶט, הלומדת ויוצרת בביה"ס לאומנויות המילה של "מקום לשירה". בעבודותיו הוא חוקר את המפגש בין החיים לאומנות, מתוך קריאת תיגר על חוקי המגדר וערעור הסדר הקיים בתחומים נוספים. הוא יעלה את המיצג 'עמק - בית - גוף: דיאלוג עם "המולדת" בשלושה חלקים' "כביש כפרי לוקח אותנו למסע אל עמק בית שאן החבוי ברחם הרים כחולים - שם נמצא הקיבוץ בו נולדתי וגדלתי. במיצג מוגש שיח עם "הבית" דרך שירה מתורגמת ומקורית, מולחנת ומדוברת. הבית הוא המשפחה, הקיבוץ שעובר תהליכי הפרטה, ומרחבי העמק. החיים האישיים מתערבבים באלה הציבוריים עד שקשה להפרידם: המרחב הגברי העטוף בשאריות של מטרות נשגבות מגביל את החופש לגיבוש זהות אותנטית וייחודית. זהו יומן קווירי במבט לאחור על ילדות- בקיבוץ הנתון להפרטה."

 

 

עורך הערב והמנחה: מרדכי גלדמן
מחיר הכניסה: 50 שקל. 40 ליודעי הסיסמה 'אורפאוס'

תיאטרון יפו נמצא ביפו העתיקה, טיילת מפרץ שלמה 10.

 

 

הזנת תוכן: 24.1.2017

חזרה לדף הראשי "מה חדש בתיאטרון"