Music4Life

מיזם חברתי להקמת הרכבים מוזיקלייםofra-logo
לאוכלוסיות מיוחדות

יש לי חלום, יש לי חלום...
ולפעמים חלומות מתגשמים!

עופרה כהן, מוזיקאית ומפיקה למען הקהילה, מספרת על המיזם

.be">
.be


לפני כעשר שנים התחלתי לפעול למען האנשים המיוחדים. לימדתי אותם מוזיקה ונגינה במבחר כלים: כלי הקשה, חליליות, דרבוקות, תופים, אורגניות וכו'. כאשר ראיתי שהמוזיקה סייעה להם להתפתח ויצרה שינוי לטובה מבחינה התנהגותית, קוגניטיבית, מוטורית ורגשית, החלטתי להרחיב את הפעילות ולהקים ברחבי הארץ תזמורות והרכבים מוזיקליים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בשילוב נגנים רגילים.
מתוך ההבנה שהמוזיקה היא דרך לתקשורת ושיתוף, חלמתי על תזמורות של כלי נשיפה, כלי מיתר וכלי הקשה, שיופיעו באירועים קהילתיים, ארציים וממלכתיים.

 

music4life2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התהליך החל בקונסרבטוריון כפר סבא בתמיכתו של מנהל המקום, עפר עין הבר. בעידוד ובאהבה קיבל את פנינו ופתח את הקונסרבטוריון לחוג נגינה בחליליות בהשתתפות בני נוער מיוחדים. במשך השנה הגיעו הילדים לקונסבטוריון, למדו נגינה וקריאת תווים, האזינו למוזיקה וצפו בתזמורת הייצוגית של כפר סבא.

כפר סבא פרצה את הדרך בעזרת "קרן היער" שהקימה משפחת רוזנטל לזכר האם מרים רוזנטל ז"ל, שהייתה נגנית קרן יער ופעלה לטובת האוכלוסיות המיוחדות. הקרן בניהולו של גיא רוזנטל מסייעת להורים בכפר סבא במימון הפעילויות לילדיהם.

בימים אלה אני מרחיבה את פעילותי המוזיקלית למען הילדים האלה אל מקומות נוספים בארץ, כמו ראש העין, הרצליה וזכרון יעקב. לצד פעולותיי אלה אני מתנדבת בעמותת "מחוברים לחיים", הפועלת ב-45 בתי ספר בארץ למען ילדים עם צרכים מיוחדים ונוער בסיכון. העמותה, בניהולו של דדו צורי, מארגנת אירועים, טיולים ופעילות מוזיקלית ענפה שבה אני משתתפת.
בכל יום שאני נוסעת אל הילדים האלה אני מוכיחה שהמוזיקה מחזקת את הקשר שלנו לזולת, גם אם הוא שונה מאיתנו, ומשמשת גשר לאהבה בין בני האדם.
החזון קיים, המטרות קיימות! בואו וניצור יחד בארץ ובעולם תזמורות המשלבות נגנים מאוכלוסיות מגוונות! 

עופרה כהן
מוזיקאית ומפיקה למען הקהילה
טל' 0522-551845

 

באירוע הפתיחה של חודש ההתרמה לארגון אקים, שהתקיים בבית הנשיא שמעון פרס ב-10 בפברואר 2014, שרו אנשים ממעון בני ציון עם עופרה כהן ואוהד חיטמן את השיר המרגש "יש לך אותי". "חברה בריאה היא חברה אשר מקבלת את השונה – זהו האידיאל המנחה אותי בפעילותי עם האוכלוסייה המיוחדת", אומרת עופרה כהן.

 

music4life1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בתמונות: עופרה כהן מלמדת ילדים עם צרכים מיוחדים לנגן בחליליות ובכלי הקשה בקונסרבטוריון בכפר סבא. לדבריה, "המוזיקה מחזקת את הקשר שלנו לזולת, גם אם הוא שונה מאיתנו, ומשמשת גשר לאהבה בין בני האדם".

music4life3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

music4life4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(פרסום התמונות באישור)

 

הזנת תוכן: 26.12.2106

חזרה לדף הראשי "יוצרים למען החברה בישראל"