רואים לו לכדור הארץ

מאת גליה אבן-חןglobusציור כריכה: טל סלוצקר

ארבעה סיפורים ונובלה
ספרא – בית הוצאה לאור

האם פוליטיקאים רבי השפעה נשלטים בידי קבוצה אלמונית שלא מודעת לכוחה? איך ניתן להשתחרר בקלות וביעילות מצה"ל? בכמה שפות שלט מוחמד עלי ומאיזה כוכב הגיע אלינו? האם הכנת סלט ביתי תמנע את הפיגוע הבא? האם למספר גברים חסרי נסיון תבוא הגאולה המיוחלת? מי באמת המציא את הגלגל?
על שאלות אלה ועל רבות אחרות נמצא מענה בספר 'רואים לו לכדור הארץ', שכולל נובלה וארבעה סיפורים קצרים. גיבורת הנובלה היא דודו, בעלת שם ואופי גבריים, שמשתתפת בקבוצת טיפול יומית, ומעיזה לומר בגלוי כי כמו המלך, גם כדור הארץ הוא עירום.
גיבורי הסיפורים האחרים הם בעיקרם גברים מעוררי חמלה והזדהות החולמים על שינוי.
שני סיפורים בקובץ זה זכו לעיבוד קולנועי.
השפה הישירה והקולחת לא מותירה את הקורא אדיש, והסופרת אינה נרתעת מעיסוק בתכנים בוטים או בגדר טאבו.

(אמיתי צמרת)

 

גליה אבן חן - מילים אישיותgaliya even chen

הנובלה "רואים לו לכדור הארץ" מהווה את החלק המרכזי בספר זה, עוסקת באשפוז יום פסיכיאטרי.
אני פגועת נפש, נוטלת תרופות פסיכיאטריות וגאה בכך שאני לוקחת אותן בזמן. הספרים והסרטים שכתבתי וביימתי לפי שני סיפורים מספר זה, עוסקים בתפר הדק שבין שפיות לשיגעון. תפר דק כל כך, עד שכמעט אינו קיים כלל.

חטאי הוא בכך שבתקופות מסוימות בחיי חייתי בעולם דמיוני והאמנתי שהוא המציאות. מעולם לא הזקתי לאיש, אף לא לעצמי. יש המקנאים בי על השעות המרובות בהן אני ישנה ולא ברור לי על מה.

חשוב להדגיש שרוב פגועי הנפש יכולים להיות לעיתים מסוכנים לעצמם, אך לא מסוכנים לחברה. בהרבה מהמקרים אנו הקורבנות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אחוז הפשיעה בקרבנו לא עולה על זה של כלל החברה.
מזעזעת אותי העובדה שמותר לכלוא ולקשור אותנו. מזעזעת אותי העובדה שבבתי אבות מותר היום לקשור גם זקנים, שכל חטאם הוא גילם המבוגר.

הספר יצא לאור במהדורה מודפסת בהוצאת: ספרא ובמהדורה האלקטרונית בהוצאת: בית אוצר. ערך את הספר: אמיתי צמרת. ציור הכריכה: טל סלוצקר.
את הספר ניתן לרכוש גם אצלי באופן ישיר.

קריאה מהנה!

גליה אבן-חן
03-6734977
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

הזנת תוכן: 21.12.2017

חזרה לדף הראשי "מה חדש בספרות"